Tuesday 9 December 2014

Cerita ku tentang Alfalfa

Bismillah..

Di entry ni saya nak share apa yang saya sendiri rase bila consume Alfalfa shaklee.
Semasa bersalinkan anak ke2 saya 3 tahun lalu (5/4/2011) melalui pembedahan kerana kedudukan baby melintang. Huhu bila ingat2 balik memang pengalaman yang perit untuk dikenang.
Dalam duk perit2 bersalin tu 3thn selepas tu saya bersalin lg anak ke 3 ni (naluri nak jadi ibu x boleh disangkal kan) hihi


Semasa mengandungkan anak ke3 ni lagi saya rase lain sgt sakit pinggang...saya fikir mungkin mengandung punca sakit pinggang tu. Anak ke3 ni pn banyak jg pengalaman pahit manis sepanjang kehamilan. Saya disahkan ada kencing manis semasa hamil dan baby juga melintang dan terpaksa melalui pembedahan tapi kuasa Allah Alhmdulilah saya dapat bersalin normal sedang kan masa tu dah masuk wad untuk di bedah tapi kepala baby dah kebawah dan saya dibenarkan bersalin normal tetapi terpaksa di induce sebab x boleh overdue saya ade kencing manis. xpe saya simpan pengalaman tu sekali lagi hihi


Ok dah dah.. ni saya nk masuk topic entry ni. Alfalfa Shaklee saya ambil sebenarnya sebagai supplement untuk penyusuan. Bagaimana alfalfa membantu saya dalam penyusuan, saya akan share lg di entry akan datang. Dari anak pertama & ke2 saya x dapat menyusukan anak sepenuhnya kerana susu kurang. Dah macam2 cara saya cuba last terpaksa juga campur susu untuk 2 anak saya tu. Memang sedih tapi Alhmdulilah anak2 membesar x ade masalah.


Selepas bersalin anak ke3 ni sakit pinggang saya rase makin teruk. Mungkin kesan bius saya ambil masa saya bersalin melalui pembedahan dulu dan apabila mengandung lagi anak ke3 ni kesan itu makin di rasai. Dalam 2 bln ni saya perasan sakit pinggang saya dah makin kurang. Baru saya sedar selepas consume Alfalfa dengan izin Allah sakit tu makin berkurangan. Yang lg best nye pasal alfalfa ni untuk kesihatan dalaman wanita sebab itu Alfalfa ni juga di kenali sebagai Jamu Moden..Woww benda yang saya x sangka faedah lain saya dapat. Terbaikkk Alfalfa ni kan!!! Jom saya kongsi serba sedikit tentang Alfalfa. 


Apa itu Alfalfa??

Diberi jolokan Raja Segala Tumbuhan kerana khasiatnya yang sangat banyak  untuk tubuh badan. Alfalfa Complex adalah signature formula created by Dr. Shaklee. Ia mengandungi sumber asli dari pohon Alfalfa yang tinggi kandungan klorofil dan nutrisinya untuk menyokong kseluruhan kesihatan. Alfalfa Complex yang matang sahaja akan dipilih untuk diproses. 

Alfalfa Complex yang matang adalah akarnya tumbuh 20 kaki kedalam tanah untuk menyerap semua nutrisi yang diperlukan selepas itu baru diproses menjadi pil. Kita jangan keliru dengan Alfalfa Sprout yang berada di pasaran seperti dijual di kedai organic.






















Tengok banyakkan khasiat Alfalfa ni..Klu x cuba kita x tau.. Insya allah semua produk shaklee dijamin 100% semulajadi.  








Berminat nak cuba Alfalfa ni @ produk shaklee lain boleh contact sya..Insya Allah saya akan guide cara makan anda dengan betol untuk hasil terbaikkk





Your Shaklee Independent Distributor;
 Hazirah Hassaim (ID 1097397) 
 Tel/SMS/WhatsApp : 014-3845174 
 FB www.facebook.com/hazirah hassaim

   Cod area JB..Post keseluruh Malaysia 





No comments:

Post a Comment