Monday 15 December 2014

Ostematrix Kalsium Terbaik

Assalamualaikum..

Petang  ni saya nak  citer pasal ostematrix iaitu kalsium terbaik dari shaklee.. Disini saya nak share ape yg saya rase bila consume ostematrix.

Saya ambil Ostematrix semasa saya hamil anak ke3 ni..Satu lagi penyakit klu saya hamil mesti kaki crump (simpul biawak)..Dua2 anak saya dulu masa mengandungkan dorang saya selalu kena crump kaki.Tengah2 malam boleh terjaga bila crump ni datang sampai menangis2 nak boleh hilangkan sakit tu.

Anak ke3 ni saya consume ostematrix sebenarnya untuk kalsium yang mana penting untuk ibu hamil. Saya tak suka minum susu kalau hamil kerana cepat loya. Alhamdulilah kuasa Allah dengan bantuan ostematrix sepanjang kehamilan anak ke3 ni saya tak pernah kena crump kaki lagi. Setiap malam sebelum tido wajib telan 2biji ostematrix.

Selain itu ostematrix juga mengelakkan saya terkena sembelit semasa dalam pantang.. Hari ke4 selepas bersalin saya dah buang air besar dan tak ada sembelit langsung. Alhamdulilah 








MANFAAT OSTEMATRIX SHAKLEE 

1. Menguatkan Tulang - Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

2. Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas - Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan arthritis

3. Meringankan stress - Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

4. Memperbaiki masalah haid - Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.

5. Pengalkalian tubuh - Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti diwaktu umur tua. 
Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.

6. Memperbaiki hiperaktiviti perut dan gastrik.








Bagaimana Memilih Kalsium Yang Bagus?


✔ Pilih kalsium yang turut mengandungi Vitamin D dan Magnesium
✔ Elakkan produk yang diperbuat dari tulang dan dolomite untuk mengelak keracunan plumbum
✔ Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap  mineral.  


Siapa yang patut mengambil Ostematrix shaklee

  • Ibu mengandung
  • Ibu yang menyusukan anak
  • Wanita yang sudah mencapai usia 30 tahun keatas (jisim tulang berkembang ke tahap maksimum pada umur 28 dan mengurang selepas itu ya)
  • Mereka yang kurang mengambil pemakanan yang sihat untuk kesihatan tulang contohnya mereka yang malas mengambil susu
  • Warga tua
  • Mereka yang merokok, minum alkohol atau penggemar minuman ringan. Kesemua ini mengganggu penyerapan kalsium yang diambil dari pemakanan harian
  • Pesakit sakit belakang, gigi rapuh dan tulang reput
  • Wanita yang mengalami PMS (Pre-menstrual Syndrome)


Jika anda seorang yang malas nak bancuh susu..Telan je ostematrix selesai masalah..hehehe
Berminat nak cuba ostematrix ni atau mane2 produk shaklee boleh contact saya



Your Shaklee Independent Distributor;
 Hazirah Hassaim : ID 1097397 
 Tel/SMS/WhatsApp : 014-3845174 
 FB : www.facebook.com/hazirah hassaim

   Cod area JB..Post keseluruh Malaysia 






No comments:

Post a Comment